Szukaj
  • Karolina Magda

13 wskazówek marketingowych dla pośrednika w czasie kryzysu.

Aktualizacja: mar 23

Sytuacja na świecie jest niezwykle dynamiczna i nieprzewidywalna. Praktycznie wszystkie branże prędzej czy później odczują skutki pandemii. Jak z punktu widzenia marketingu swojej marki powinien zachować się pośrednik? Nie jesteśmy w stanie udzielić Wam jednoznacznej odpowiedzi, ale przygotowaliśmy 13 punktów, które pomogą Ci zadbać o wizerunek swojego biura nieruchomości już teraz, żeby zaprocentowało to na przyszłość Twojej firmy.


1. Digitalizacja


To coś o czym mówi się od dawna, a teraz jest zwyczajną koniecznością. Jeżeli działalność pośrednika nieruchomości w internecie wydawała Wam się do tej pory niepotrzebna, tak teraz jest niezbędna. Przyjrzyj się swojej działalności w internecie - czy prowadzisz fanpage? Może to czas na wizytówkową stronę internetową? Dopracuj swoją wizytówkę w Google, poczytaj o tym jak stworzyć za darmo grafiki i spróbuj przenieść działania swojej firmy do internetu. Zastanów się czy technologia może pomóc Ci w prowadzeniu biznesu? Czy są spotkania, które możesz odbyć za pomocą wideokonferencji? A może jesteś w stanie pokazać mieszkanie poprzez spacer wirtualny? Wyjdź z inicjatywą do klientów - takie działania pomogą im poczuć się bezpiecznie, a innowacje podkreślą Twój profesjonalizm.


2. Marka

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad marką swojego biura nieruchomości? To dobry czas żeby przemyśleć z jakimi klientami chcesz pracować i na jakim rynku chcesz się poruszać. Przeanalizuj swoje zasoby (umiejętności i możliwości), zrób skróconą analizę SWOT, zastanów się jak komunikujesz się z odbiorcami. Zawsze chciałeś ograniczyć się tylko do klientów sprzedających? Zrób rozeznanie na rynku, podpatrz swoją konkurencje, zastanów się dlaczego to własnie do Ciebie powinni przyjść klienci. Ustal czy chcesz być przystępną marką, która obsługuje klientów niezależnie od zasobności ich portfela, czy chcesz być marką elegancką, która od razu będzie sygnalizować, że zajmujesz się nieruchomościami w wyższej cenie. Nie możesz się zdecydować na jedną grupę klientów? Posługuj się rożnymi komunikatami do różnych grup docelowych. Twórz posty, które raz będą odnosić się do jednej, a raz do drugiej grupy. Postaraj się jednak zdefiniować swoich odbiorców - paradoksalnie, skupienie się na jednym segmencie klientów pomoże Ci osiągnąć większe zyski!


3. Portale i inne narzędzia

Czy wszystkie portale i narzędzia z których korzystasz są Ci niezbędne, a może są miejsca w których jeszcze Twoich ofert nie ma? Przeprowadź analizę skuteczności swoich eksportów, sprawdź skąd dostajesz najwięcej zapytań. Zastanów się czy musisz rezygnować z jakiegokolwiek portalu - większość z nich wprowadza coraz większe zniżki ze względu na wyjątkowy czas. Przeanalizuj jakich narzędzi teraz potrzebujesz, a może w jakie warto zainwestować teraz żeby mogły procentować w przyszłości.


4. Strategia marketingowa

Wydaje Ci się, że jednoosobowa firma nie wymaga strategii marketingowej? To błąd! Dzięki takiemu planowi będziesz wiedział jakie działania powinieneś wdrożyć. Przemyśl sobie wszystkie kanały komunikacji, zobacz gdzie nie ma jeszcze Twojej firmy, lub gdzie ten wizerunek nie jest dopracowany. Wyznacz cele biznesowe jakie chcesz osiągnąć, następnie zastanów się jakie cele marketingowe będą je wspierać. Na tej podstawie określisz niezbędne do tego działania, a w tym kanały komunikacji w których Twoja firma będzie się rozwijać. Taka "ściąga" działania Twojej firmy nie tylko pozwoli Ci świadomie tworzyć kolejne kroki działań, ale przede wszystkim oszczędzisz pieniądze.


5. Social media


Social Media to kompletnie obcy dla Ciebie temat? Zacznij od najprostszych kroków. Załóż fanpage, uzupełnij informacje. Stwórz grafiki w darmowym programie i pokaż swoją identyfikacje wizualną. Przemyśl częstotliwość pisania postów. Co chcesz przekazać swoim odbiorcom? Wyznacz cel Twoich social media - chcesz żeby odbiorcy trafiali przez nie na Twoją stronę internetową? Chcesz sprzedawać oferty przez Facebooka? A może brakuje Ci miejsca na Twoje porady? To także świetne miejsce żeby pozostać w kontakcie z klientami. Pamiętaj - ilość polubień nie oznacza sukcesu. Nie zapraszaj do polubienia strony osób, które nie mają nic wspólnego z Twoimi klientami. To tylko sztuczny ruch, który nie przekłada się na konwersje, a potrafi namieszać w przypadku tworzenia grupy remarketingowej. W tworzeniu postów pomoże Ci lejek sprzedażowy i tzw. ścieżka klienta. Opracuj każdy z tych elementów, a potem na podstawie analizy stwórz odpowiednie treści. Nie pisz postów codziennie, określ sobie swoją własną częstotliwość. Rzadziej nie oznacza gorzej - tworzenie postów na siłę może przekładać się na gorszą jakość. Jeżeli czujesz, że masz pomysły i energię na większą ilość treści, stwórz je i zaplanuj publikacje na kolejny tydzień.


6. Wyważony komunikat

Tworzenie treści w tym szczególnym czasie jaki mamy teraz może być trudne. Pamiętaj, że nawet jeżeli Ciebie bezpośrednio nie dotyka pandemia, lub podchodzisz do tego tematu lekko nie wszyscy muszą myśleć tak samo jak ty. Jeżeli chcesz być wciąż odbierany jako profesjonalista odpuść sobie pisanie postów, w których będziesz wypowiadał się prywatnie na temat tego specyficznego czasu. Powstrzymaj się od wstawiania memów dotyczących koronawirusa! Nawet jeżeli masz dobre intencje i chciałeś po prostu kogoś rozśmieszyć w tym ciężkim czasie, nie wszyscy mogą to tak odebrać. Pamiętaj, że ludzie, a w tym także Twoi klienci, są aktualnie przestraszeni i nie wszyscy są skorzy do żartów. Zachowaj profesjonalizm, nie manifestuj swoich opinii na biznesowym fanpagu, to może przynieść Ci zły PR, którego nie chcesz w tym czasie, ani w żadnym innym.




7. Budowanie relacji z klientami

Zamiast tego możesz podkreślić to jak dużą wiedzę posiadasz i stać się tą osobą do której Twoi klienci wracają po wartościowe treści. Zastanów się czego potrzebują teraz ludzie, którzy chcą sprzedać lub kupić nieruchomość. Zwróć uwagę, że dla Ciebie wszelkie zmiany w ustawach, zmiany w funkcjonowaniu urzędów i notariuszy wydają się łatwe do zrozumienia. Jednak dla większości ludzi są na pewno bardzo skomplikowane. Masz jakieś transakcje, które zostały zawieszone na czas pandemii? Zadzwoń do klienta, zapytaj się jak możesz mu pomóc lub doradzić. Na pewno to doceni!


8. Nie jesteś serwisem informacyjnym

Rozumiemy, że większość z nas nieustannie śledzi wiadomości i kolejne informacje. Powstrzymuj się od wprowadzania takich treści na swój fanpage. Treści biznesowe związane z koronawirusem takie jak porady, tłumaczenie procesów pośrednika w tych trudnych czasach, pokazanie jakie środki bezpieczeństwa podejmujesz tak żeby klienci czuli się bezpieczni są jak najbardziej okej, bo są związane z Twoją działalnością. Natomiast nie zastępuj wiadomości! Pamiętaj, że niezależnie od okoliczności, prowadzisz firmę z określonego sektoru i tej tematyki się trzymaj.

9. Pokaż że pośrednik to ekspert

W czasie kiedy ludzie bombardowani są różnego rodzaju informacjami, a w tym fake newsami, ważna jest autentyczność. To ty, jako pośrednik, powinieneś być autentyczny. Pokaż, że znasz się na rzeczy, podkreśl dlaczego ekspert nieruchomości jest potrzebny. Wypisz elementy, które wykonujesz podczas swojej pracy, z których klienci nie zdają sobie sprawy. Opisz swoje działania - może będziesz mógł je przedstawić w formie wpisu na bloga lub posta, mogą także stanowić część maila do klienta. Pokaż na czym się znasz i dlaczego Twoja rola jest ważna, a w tych czasach praktycznie niezbędna. Ludzie będą chętniej podchodzili do transakcji, jeżeli będą pewni, że wiesz o czym mówisz i że wiesz jak się poruszać w tym chaotycznym okresie.

10. Bądź autentyczny

Twoja rolą jest uspokajanie klienta, ale nie kłamanie. Sytuacja na rynku jest dynamiczna, niezależnie czy wszystko będzie toczyć się dobrze czy też sytuacja zacznie się pogarszać, kieruj się zawsze interesem klienta. Pamiętaj ze to ma wpływ na wiarygodność Twojej marki,a to z kolei procentuje na przyszłość. Kiedy już wszystko się uspokoi, a sytuacja na rynku pozwoli na swobodne inwestowanie, ludzie wrócą tam gdzie czuli się bezpiecznie kiedy okoliczności były chaotyczne i trudne.


11. Reklama


Jeżeli jesteś w stanie przeznaczyć pieniądze na budżet reklamowy nie bój się tej decyzji! Pamiętaj, żeby kierować się lejkiem sprzedażowym, a pierwszym jego punktem jest budowanie rozpoznawalności marki. Aktualna sytuacja nie pozwala może na dobre wyniki sprzedaży, ale niewielki budżet reklamowy może być pomocny do budowania autentyczności i poszerzania zasięgów Twojej firmy. Nie traktuj braku sprzedaży jako wakacji od swojej firmy, wykorzystaj ten czas na działania na które dotychczas nie miałeś czasu. Nawet przy małych budżetach możesz osiągnąć dobre wyniki. Czy to przy reklamach na Facebooku czy na Google możesz skupić się na reklamie lokalnej, nawet precyzując ją do konkretnie wyznaczonych lokalizacji. Nie wiesz jak zacząć? To świetny czas na lekturę i kursy, które pomogą Ci rozeznać się w temacie.

12. Detale

Prześledź każdy moment styku marki z klientem i zastanów się jak go ulepszyć. Kiedy ostatnio zmieniałeś swoją stopkę mailową? A może nigdy nie miałeś czasu na utworzenie logo swojego biura nieruchomości? Zastanów się gdzie jeszcze możesz coś poprawić lub zadbać o spójność.

13. Pomóż!

To niezwykle trudny czas dla nas wszystkich. Zastanów się czy możesz jakoś pomóc lokalnej społeczności. Nie musisz od razu wydawać dużej ilości pieniędzy na zbiórki czy prowadzić wolontariatu, ale może są mniejsze działania, które możesz wdrożyć tak żeby pomóc innym. Nawet zamawianie jedzenie z lokalnych restauracji, albo oferowanie porad za darmo z zakresu, którym się zajmujesz jest świetnym rozwiązaniem na wspieranie społeczności. Pochwal się tym w swoich social mediach, ale rób to przede wszystkim dlatego, że tego chcesz, a nie dlatego, że chcesz zbudować zasięgi. Odbiorcy są teraz bardzo wyczuleni na fałsz i na pewno go wyczują. Sprawdź czym są działania CSR i zobacz jak robią to profesjonaliści, niech Twój biznes będzie odpowiedzialny społecznie!


Podsumowując: Zadbaj o swoją markę, zastanów się jak możesz wdrożyć nowoczesne narzędzia, pojawiaj się w internecie, bądź neutralny w komunikacie, bądź ekspertem dla swoich klientów i pomagaj jeżeli tylko możesz.





Potrzebujesz profesjonalnej porady z zakresu marketingu?




0 wyświetlenia

© 2019 Property Spot.

Bądź na bieżąco

Skontaktuj sie z nami

Władysława IV 53/10

Gdynia

  • Facebook